Det är misstag som ger utveckling!

Det är ju för lustigt, jag skrev för ett par dagar sen att jag var riktigt klantig och hade planterat ungersk stockros och gulros helt fel i min pluggbox tillsammans med sommarrudbeckia. Glatt satte jag fröer som skulle sås och ställas ut och som tar 1-6 månader att gro. Jag bestämde mig för att när sommarrudbeckian tittar upp så ställer jag ut de andra fröerna och så får vi se om det tar sig.

Ni kan tro att jag blev förvånad när jag idag öppnar på locket för att spraya med vattenflaskan. Flera fröer av både gulrosen och ungersk stockros har tittat upp... men inte sommarrubeckian.



Ungersk stockros som vuxen och som grodd


Gulros som vuxen och som grodd
Ja, det är väl så att våra misstag är det som ger utveckling. Fröer som ska vara ute för att gro och ta 1-6 månader på sig tittar upp inomhus på fem dagar!
Annars har jag bundit upp alla avenboksplantor och börjat gräva ut för mitt grönsaksland! Få se hur långt jag kommer imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg