Ett säkert sommartecken - åska!

Den här veckan har trädgården fått vila och jag har varit på skolan och jobbat. H har varit hemma med F och jag har filmat alla pedagoger på skolan. Ganska skönt att komma till jobbet och ha en begränsad uppgift, kunna stänga av allt brus som sker runt omkring och träffa alla kollegor. Det tråkiga är att inte kunna vara ute med F och påta i trädgården.


Äppelblomsknopp!

Men idag var jag tillbaka i mina vanliga rutiner och kunde fortsätta med grönsakslandet. Jag fick ett pass på en timme när jag rensade ogräs och fyllde på jord. Det var varmt och efteråt var jag genomsvettig. Ett riktigt work outpass!!



Igårkväll var det ett riktigt åskväder som drog över vår lilla ort. Åskan var nära men smällarna inte så starka och det var riktigt mysigt. En känsla av sommar! Efteråt när vi gick ut på trappen snubblade vi över två paddor/grodor som parade sig, ytterligare en satt bredvid och titta på. Vår trädgård vimlar av grodor och paddor. Jag har svårt att se skillnad på dem, hur skiljer man en groda från en padda? En del säger att paddor krälar och grodor hoppar men jag tycker de flesta hoppar även de som ser ut som paddor...



Strunt samma, jag gillar dem! Imorse när jag gick ut med vagnen hittade jag två små och en stor som var mosade av en bil. Hoppas det inte var våra tre små vänner.

Ha en underbar Valborg!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Söta grodor(?)
Här i Malmö mullrade det i morse...kändes lite tidigt...

Populära inlägg