Trädgårdsmässa!

Så var det dags igen, årets trädgårdsmässa! Den här gången tillsammans med min mamma och F. Det fanns otroligt många växter och efter den här vintern var det en fröjd att se alla blommor och buskar.

Zetas ställde ut för första gången och som vanligt var det snyggt och smakfullt. De hade ett spaljerat träd mot väggen som jag tyckte var superläcker. Kanske ska man försöka ge sig på spaljeringskonsten.




Visst blev det lite klurigare att gå på mässa med barnvagn och F. Det var svårare att koncentrera sig och jag fick ge mig hem fortare än vad jag brukar men jag hann köpa torkad pil till mitt lilla staket som jag ska ha runt grönsakslandet.

Dessutom kunde jag inte motså en liten bronsgroda som sprutar vatten... Lite kitsch kanske men jag tänker ha den på mitt betongfat med massor av grus runt om. Vår trädgård behöver ljudet av vatten.



Bronsgrodan redan placerad på bronsfatet.

Tack alla för era uppmuntrande kommentarer. Det värmer verkligen! Imorgon ska jag sätta igång med årets första projekt. Jag ska gräva och förbereda för att kunna plantera en avenbokhäck.

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Vilken söt groda...du får visa den när der är i aktion ;)

Populära inlägg