Tiden går fort!

Jag vet att det är en klyscha men när man tittar i trädgården den här veckan har tiden verkligen gått fort. Värmen har gjort att allt fullkomligt exploderar och jag hinner inte med att rensa bort allt ogräs och vattna alla törstiga plantor. Har insett att jag måste skaffa mig en babyvakt som gör att jag kan vara i trädgården efter det att F har somnat och höra honom om han vaknar. Nu finns det visst med både ljud och bild så man kan se om plutten har vaknat till.


Löjnantshjärtat har slagit ut
Rädissorna som jag sådde i tisdags har grott och Löjnantshjärtat har slagit ut. Jag pratade med mamma här om dagen och vi kom in på hur finurlig naturen är med alla dessa märkliga former. Efter samtalet funderade jag vidare och började undra lite över hjärtformen. Varför symboliserar det kärlek och hjärtat, vem kom på det?

Kommentarer

AnnA sa…
Natti!
Apropå löjnantshjärtat, skriver Sanna Töringe om en dam i badet...när man öppnar blomman.
Vita är ju underbara - har nog inget sådant. Däremot de vanliga rödvita, fänrikshjärtan och sjömanshjärtan(som inte blommat så mycket än så länge).
Ha en skön pingst!
hälsn
AnnA

Populära inlägg