Hurra, hurra, hurra! Idag är det min födelsedag!

Så har man blivit ett helt år äldre! Klokare...nja. Snyggare....absolut! Lyckligare...ja, det blir bara bättre och bättre. Förra året fyllde jag ju 40 och hade öppet hus med över 60 personer som kom. Hur kul som helst men i år har det bara varit lilla familjen, jag, H och F och vi har haft det underbart.

I våras konstaterade jag att rosorna och andra växter tagit stryk av framför allt sorkarna. Visst gjorde kylan sitt men sorkarna var nådastöten för de flesta av mina rosor. Jag blev tvungen att kapa mycket vid fotknölarna i år. Här kommer bilder på våra rabatter runt verandan från nästan samma vinkel:



Förra året, klätterrosorna är på väg upp och allt frodas. I år, jag saknar verkligen Venusta Pendula.

Nåja, de flesta rosorna överlevde och växer för fullt. Ska bli spännande att se hur de ser ut nästa år. Rosor som började blomma idag är:


Mme Platinier och Katarina Zeimet!

Annars har jag myst omkring i trädgården och gjort en liten utflykt till Taxinge slott. Planterat om lite och vattnat. F har hjälpt till!


En liten blivande trädgårdsmästare?

Livet leker och just nu sitter jag på baksidan, lyssnar på fåglarna, njuter av kvällen och dricker roséchampange!


Champange och min favoros Pilgrim
Kan man ha det bättre?

Kommentarer

Mia sa…
Grattis grattis! Hoppas du haft en riktigt härlig födelsedag! :)
Margot sa…
Stort grattis!
Så vackra rosorna är, ljuvliga!
Det blommar så fint runt din veranda och rosorna växer snabbt upp igen!
Ha det skönt i sommarvärmen!
//Margot
Så härligt att sitta där bland rosorna och dricka roséchampange!

Trevlig fortsättning på helgen!
Agneta
AnnCharlotte sa…
Stort Grattis på födelsedagen...
Nina sa…
Grattis på födelsedagen!!!
Hälsningar
Nina
Hélena sa…
Tack för alla födelsedagshälsningar! Det värmer :-)

Populära inlägg