Äntligen staket!

Igår kom staketet! Vad jag har funderat och varit nervös, tänk om det inte blir som jag hade tänkt... H är på tjänsteresa men idag kunde jag och mamma inte vänta längre så mellan två åskskurar satte vi upp första sektionen bara för att få se hur det kommer att se ut.  Här kommer några klassiska före och efter bilder:  
 Den vita delen i Regnbågsrabatten där bilen står parkerad har nu en vägg. Ska bli så roligt att se Mm Plantier väva in sig i staketet under sommaren. Nu blir bilen inte så framträdande och jag tror att alla växter i rabatten kommer att trivas bättre när vinden från norr blir silad genom spjälorna.


Från vägen blir vyn en annan men visst känns det skönt att eken har fått en inramning. Hoppas att växter och rosor redan i år kommer att använda staketet som stöd.

Kastanjen är nyklyven och väldigt ljus. Ska bli spännande att se hur den blir när den blir äldre. På de bilder jag har sett är färgen grå, blir nog snyggt mot alla stenar, men jag gillar den redan nu. Sen gillar jag det lite oregelbundna och kantiga.

Staketet är nästan 1.10 meter och stenarna har en höjd på 80-100 cm så när allt är på plats får rådjuren allt jobba lite för att ta sig in.

Lycka!

Kommentarer

AnnCharlotte sa…
Det är jättesnyggt....
Ha det bra :)
Det ser klart kul ut! Grattis!

Populära inlägg