Det vilda, vackra!

Idag åkte vi till Blåhäll som ligger cirka fem kilometer från tomten, rakt ner mot havet. Vägarna dit är kalkstensvägar som lyser vita och visar vägen mot det blå havet. Nästa år kan jag se oss cykla vägen fram för att grilla och njuta av solnedgången.


I mina ögon finns det inget vackrare än det här karga, vindpinade, stenlandskapet. Alla dessa toner av grått. Växterna som anpassar sig för att klara de tuffa förutsättningarna och havet som glittrar.


Vackrast av allt är nog Melissa gräset, jag tror det heter så. Min mamma kallar det för vinkgräset eftersom det vinkar i vinden och det gjorde det verkligen idag. Vad det blåste!



 Annars fascineras jag som sagt av alla grå nyanser, skulle kunna gå i timmar och leta motiv med kameran. Nästa år ska jag se till att jag får en dag eller två när jag bara kan ströva omkring med kameran och fota.


F kunde inte få nog av att bygga torn av stenar och att gå till strandkanten och kasta stenar i havet. Och visst är det väl ganska häftigt att trots all den tid som vi lägger ner i trädgården så finns det inget som slår det vilda och vackra i vår natur. Naturen är verkligen en mästerlig trädgårdsmästare!

Kommentarer

Anonym sa…
Åh vilka underbara bilder! Jag är som sagt uppvuxen på norra Öland, där landskapet påminner så mycket om detta. Precis som du älskar jag de gråblå tonerna och det vindpinade öppna landskapet. Och solen skiner ser jag, det bådar gott inför resan till min ö om några dagar. Här har det varit 14 grader och regn hela dagen, knappt man tror det så här mitt i högsommaren. Så du är helt klart på rätt ställe, även vädermässigt! Kram Hanna
Så fint du bor!

Härliga sommarbilder och dofter.

Kram marie
AnnCharlotte sa…
JAg har aldrig varit på Gotland....men hoppas på att komma dit nån gång...
Håller med dig om att naturen är bästa trädgårdsmästaren....
Ha det bra :)
Å vad jag saknar ön när jag ser dina bilder! Men de är en bra ersättning:)
Marina sa…
Naturen är vacker! Nu vill jag ha i alla fall uppehåll, och gärna solstrålar också, så vi kan njuta av vackra naturen. Gillar det enkla som morgondopp, fika på stranden på kvällen eller grilla en korv i skogen.

Kram!

Populära inlägg