En sida av vår trädgård som du aldrig har sett!

De sista dagarna har jag gått omkring i trädgården och varit lite nostalgisk. Tittat på bilder från när tomten var en äng och vi började bygga. Tittat på ännu fler bilder och insett att vi har jobbat ganska hårt med att få till det. När jag läser igenom bloggen och ser bilder jag har lagt in är det mest bilder från verandan och rabatterna runt omkring. Bilder som oftast visar den "finare" delen av trädgården. Bilder som den här:


Men, det finns en baksida.... Eller rättare sagt en östsida, som jag nog aldrig har fotat och lagt ut på bloggen. Den här sidan har vi vilda planer för, ett orangeri som sitter ihop med huset, en äppeltunnel ner till "stora vägen", en trapp och pampigare entré, en jordkällare som ska innehålla mest vin, och en hel del andra roliga saker. Just nu, idag, ser det ut så här:



En ren djungel minst sagt! Gräset når upp till axlarna på mig. Parksliden når långt över huvudet på H som nästan är 1.90! Hallonbuskar och snår! För att inte tala om det som inte finns med på bild... All bråte! I vinter ska vi sätta oss skissa på hur vi vill att det ska se ut.


Nåja, tillbaka till framsidan och rosen Wisby som får avsluta kvällens inlägg. Tyckte det var passande eftersom vi ska till Gotland i morgon. Till mina föräldrar, till Visby, till tomten och husbygget!

Kommentarer

Marina sa…
Men vilka härliga planer! Låter jättehärligt och ni kommer säkert att genomföra några och några kanske ändras på vägen och blir något annat, något ännu bättre. Vem vet?

Kram!
Jag har kikat runt på din fina blogg. Kul att hitta hit. Jag blir en följare meddetsamma!

Visst är det spännande att titta tillbaka på bilder och se hur trädgården förändrats. Man glömmer så lätt. Mitt eget bloggande har fått mig att dokumentera mycket mer vad som händer och så har jag automatiskt ett ställe där jag lätt kan bläddra bland bilderna.

En hälsning från Åsa
Skönt att se att allt inte är tiptop hos andra heller. Ha det så skönt på ön!Och akta hammartummen:)
AnnCharlotte sa…
Jag tror att de flesta av oss har delar vi visar så gärna.....
Ha det bra :)

Populära inlägg