Fel & Rätt, Rätt & Fel

I området där mamma och pappa bor finns många trädgårdar som har runt en 40-50 år på nacken. Det är så otroligt mysigt att gå runt i kvarteren och titta över staketen och häckarna.  Eftersom de bor i Visby finns här ett överflöd på växter som trivs i zon 1. Var och varannan trädgård har ett valnötsträd! Läckert! För mig är det att tanka energi och idéer som jag kan ta med mig hem.

Ibland blir det så tydligt att något som kan vara rätt, kan bli så fel. De här två träden står i två olika trädgårdar inte långt ifrån varandra. I min värld så är den fyrkantiga formen på det första trädet mindre lyckat, men formen på det andra trädet känns inbjudande.


Fast vem är jag att tycka vad som är rätt och fel. Om det är vackert eller inte är ju upp till betraktaren och jag är övertygad om att det finns betraktare som tycker det är jättevackert.
Och tur är väl det! Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla trädgårdar såg likadana ut.

Kommentarer

Marina sa…
Ja, det är tur att vi får tycka olika.
Jag gillar också det runda bäst.

Kram!
Anonym sa…
Jag gillar också den runda formen bäst, men kan samtidigt imponeras av att det faktiskt går att klippa ett träd i kubform! Kram Hanna
så sant :)
vill till Visby :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan
AnnCharlotte sa…
Tänk så tråkigt om alla hade likadanaträdgårdar.....
Jag tycker det formklippta är fint....men med en så strikt form är är det viktigt med hur omgivningen ser ut.
Ha det bra :)
Båda är snygga, men den runda lite snyggare;) Kram J
Ruben sa…
Kul att se lite olika varianter! Båda är fina!

Ha det gott!
/Ruben
AnnaHelena sa…
Jag gillar nog den runda bäst, precis som du. Formklippt kan absolut vara jättefint, men ihop med armeringsjärnet där som har precis samma form så blev det lite för kantigt. Tycker jag, alltså. För det finns ju inget rätt eller fel. Bara olika smak!

Kram // AH

Populära inlägg