Helgens jobb!

Är helt fascinerad över vädret! Har precis kommit in efter en promenad runt sjön. Det är så otroligt vackert överallt. Jag gjorde ett stopp hos en av lärarna på skolan för att ge tips till rabattplantering. Alltid roligt att prata trädgård.

Innan jag F skulle sova kom helgens jobb med en kranbil. F som älskar lastbilar var helt exalterad. "De kommej sten, me kjanbil" Min mamma var snabb med kameran och fångade några underbara bilder.


Så här ligger nu helgens jobb. Två ton sten till en mur på baksidan. Tanken var från början att ha en putsad mur men eftersom vi har så mycket som ska fixas med så kör vi på stenblock tre lager. Ingen murning utan bara stapla. Det går fort och jag tror att det kommer att bli snyggt. Tröttnar vi får vi göra en annan lösning.


Kan inte låta bli att lägga in en bild från övervåningen där jag brukar ta månadensbild. Jämför med den lilla till höger. Det skiljer 23 dagar, imponerande vad växtkraft kan göra.


Kan man stoppa tiden? Bara en liten stund, snälla? 

Kommentarer

Törnrosa sa…
Tänkte samma sak som du gjorde, idag när jag var på promenad med Zappa, vår colliehanne. Tänk om man kunde stanna tiden lite, få den att sakta av under vår och sommar. Vore så härligt. För maj går för fort.
Ha det bra med son, sol och stenar.
Kram från Törnrosa
Vad fint du har det....härligt med promenad och vilken glädje för lilla sonen :-))

Här har det regnat nu i kväll, ganska mycket.

Kram
Malin sa…
Så härliga bilder på dig och sonens entusiasm.
Kan avslöja att även äldre män kan få samma blick när det kommer en kjaaanbil... När jag gjorde anläggningar i Gbg med kranbil iblandad brukade det poppa upp söta gubbar som bara var tvungna att se på!
Hej så länge!
Anonym sa…
Otroligt vacker trädgård!
Eva Linnea sa…
Man skulle ha maj ungefär 3 månader nu!! Tänk vad skönt det skulle vara. Å vad man skulle hinna njuta .... också.
Kram från Eva Linnea
Ulrika sa…
Vilken lycka för en liten grabb! Vacker bild på trädgården!

Kram
Anonym sa…
Härligt när kranbilen plötsligt dyker upp hemma! Tage var lika lycklig när grusbilen kom till oss i förra veckan. Vi har en sådan stödmur som ni tänker bygga, med staplade stenar och det är snyggt tycker jag! Underbar månadsbild, ja tänk vad det växer! Kram Hanna
Stoppa tiden en stund vore inte så dumt.Så man hinner njuta av allt det vackra som är just nu.Din lilla grabb ser för go ut på bilderna.Vad är det med grabbar och lastbilar?Hade ett barnbarn som kunde alla bilmärken när han var liten.Ta det lungt nu med stenarna de där är tunga.MVH
Kia sa…
Vad skönt, då vet ni vad ni ska göra i helgen! : )

Jag har lite frågor till dig hos mig om du vill.

Ha en toppen dag!
Kram Kia
Han är så söt och charmig din lille F.
Oj, vad mycket sten. Du är inte arbetslös i helgen förstår jag;)).
Wow, vilken bild från övervåningen!
Ha det gott.
Kram Maria

Populära inlägg