Blommig Fredag - I det dolda!

Så otroligt roligt att få köra igång igen och få läsa alla era inlägg! 
Och tusen tack för alla underbara kommentarer, det byter massor för mig! 


Bedövande vackert och med en doft som förför alla som går förbi!


Efter flera år så har rosen Venusta Pendula växt sig hög och ståtlig. 
Svingar sig högt, högt upp och stjäl all uppmärksamhet.


För vem kan inte låta bli att se denna fantastiska primadonna! Men... i det dolda! 


 Under all prakt och skönhet döljer sig ogräset... 
En sommar full av bröllop och fotograferingar och ogräset får alldeles för fria tyglar. 



Men jag väljer att rikta blicken uppåt och njuta av de fantastiska rosorna och alla hundratals blommorna. Tänk så ljuvligt det är att omge sig med alla dessa rosor. 



Nästa fredag är temat - En charmör!

Kommentarer

Gunilla sa…
Vilken fantastisk ros och doftar den så är det ju något otroligt.
Härliga bilder.

Ha en riktigt fin helg
Det var ei god løsning på dagens tema :) Jeg har fundert endel på hva jeg kunne skrive om til dette temaet. Det var ikke så lett. Jeg måtte faktisk først søke opp hva I det dolda betyr på norsk. I det skjulte, vil det bli :) Hyggelig at du har startet opp igjen dette. Så trivelig å være med. Ha ei riktig fin helg. Hilsen fra Liv
Marit sa…
Godt valg! Bedre å fokusere på den vakre rosen. Fantastisk blomstring :)

Klem, Marit
Merja sa…
Ser ut att vara en helt fantastisk ros!
Trevlig helg!
Unknown sa…
Det slår mig hur fint rosen passar till huset, i färg-, och stilmässigt.
Kram
Marta
Inte ser man ogräset när ögonen följer rosen uppåt.Helt underbar.
Önskar er en trevlig Advent.
Det gäller att se skönheten i allt, vackert så det förslår är det med eller utan de där ogräsen.
Fint att du har kommit igen med de här "fredagsblommorna", mina varmaste tankar går till dig när jag läste om dina minnen.
Kram
Anette
Ser alldeles fantastiskt ut, men när man själv vet om vad som döljer sig kan det suga energi i ändå. Jag gör som du fokuserar på det jag gillar bland allt som borde göras i min trädgård men inte riktigt hinns med.
Önskar dig fin advent
/Anette
Maggan sa…
Vilken blomsterprakt och naturligtvis så blir man så hänförd att ogräset som finns i det dolda kommer riktigt i skymundan.Så roligt att du har åter startat Blommig Fredag alltid lika kul att få vara med här.Ha det gott/Margareta
Anni sa…
Precis så ska man göra - se till att det finns något som lockar bort blicken från ogräs och skräp. Viken underbart vacker och generös klätterros!
Maribel sa…
Det är nog ingen som ser, för rosen är så fin.
Ha en fin första Advent!
Marika
Vad kul att du kommit igång med Blommig fredag igen :)
Det var dock ledsamt att läsa att din pappa gått bort så hastigt...
Ditt förra inlägg "att minnas" är så fint och berörande.

Något inlägg på temat det dolda kommer jag nog inte hinna med att leverera,
men en charmör ska jag väl kunna leta fram till nästa vecka.

Önskar dig och din familj en mysig advent.

Kram Birgitta
Det ser ut att vara en överdådig ros som tar för sig och döljer ogräset. Ha en fin advent. Carita
Jannibele sa…
Det er godt å ha deg tilbake. Det har vært en tung tid for deg med tap av din kjære far. Mine varmeste tanker. Nå skal alle de gode minnene bære sorgen. Takk for at du deler dine sorger og gleder med oss. Jeg mister nesten pusten av den vakre klatrerosen. Den har det godt hos deg ser jeg.
Alt det beste,
Jannicke
Ibland gör man klokt i att bara njuta och strunta i det som sker i det dolda. Helt rätt av dig.
Ha en finfin första advent!
Inger sa…
Vem bryr sig om lite ogräs när Venusta Pendula är så fantastisk. Själv har jag inte alls lyckats med denna ros som inte är så härdig som det sägs.
Kram
AnnA sa…
Godkväll!Venusta Pendula, sååå underbar! Hemma hos oss är det en av rosorna kring cykeln och det döda trädet.
En fortsatt trevlig helg!
Hälsningar
AnnA
Drömgården sa…
Fantastisk ros! Sagolikt vacker!
/Kitty
Anonym sa…
Helt rätt att blicka uppåt på den fantastiska rosen när inte allt man vill hinns med. Brukar tjuvkika på din fotoblogg och vilka fantastiska bröllop du har fotat denna sommar och höst! Jag som inte ens känner bröllopsparen blir ju rörd av känslorna som kommer fram i dina bilder.
Önskar dig en fin adventshelg!
Kram Kristina
Härlig ros och så kul att fredagsinläggen är tillbaka! Men...efter att redan i torsdags gjort klart mitt inlägg försökte jag sen i går att lägga in länken till mig, utan att lyckas. Jag höll på och jag höll på, tills jag sent igår slutade för dagen.
Måste dock både varit trött och helt borta i huvudet, för jag såg inte vad jag gjort för fel. Men idag gjorde jag det direkt.....
KRAM och TREVLIG HELG
Susie
HWIT BLOGG sa…
Så otroligt vacker ros...kan nästan känna doften sommartid :)
Ha en mysig helg!
Kram från Titti
Vilken vacker ros! Det låter väldigt kul med bröllop och fotograferingar så ogräset kan nog vänta. Ibland får man bara blunda och njuta av det som är vackert. Tänkte försöka börja om med mitt porträttfotograferande i vinter.... Vi får se..

Än en gång tack för omstarten :) Kram, Carina
Villrose sa…
Ha-ha! Der har det gått for se...
Veronica sa…
En vacker ros hos en springande vacker tjej som jag fattar riktar blicken uppåt istället för neråt! För man kan inte hinna allt fast man springer ;)
Trädgården finns kvar trots lite ogräs under den underbara <3

Kram

Populära inlägg